loading...
فروش خدمات باغبانی
نهال بازدید : 2060 شنبه 12 تیر 1395 نظرات (0)

مسایل ایمنی در کشاورزی


مواد شیمیایی

 

مواد شیمیایی زیادی ممکن است در مزرعه استفادهشود.بسته به نوع عملیات اجرایی آنها این مهم است که دستورالعمل استفاده از آنها( MSDS(Material safety data sheet را مطالعهکنید.این برگه خطرات احتمالی ناشی از مصرف این مواد و سایر اطلاعات مهم مثل نحوهحمل ونقل و دفع آنها را درخود دارد.از قرار گرفتن در معرض موادشیمیایی به شکلحاد(شدید- یکبار) و مزمن (مداوم-مدت زمان زیاد) باید اجتناب شود.قرار گرفتن در معرضآفت کش هابه شکل حاد می تواند منجر بهمسمومیت های کشنده و شدید گردد. بلعیدن تصادفی تمیز کننده های خط لوله ها و کانالها توسط بچه ها منجر به سوختگی و مسمومیت می گردد.جریان هوای حاویانیدراز آمونیاکمی تواند باعث کوریگردد.تماس با مواد شیمیایی و آفتکش ها ریسک سرطان را بالا می برد.تماس با موادشیمیایی از طریق بلعیدن(خوردن توسط دست آلوده) تنفس تماس پوستی و تماس از طریق چشماست.وجود ابزارهای محافظتی شخصی شامل دستکش ماسک لباس مناسب و....در موقع تماس بامواد شیمیایی مهم است.انبار مناسب برای ذخیره مواد شیمیایی و مراحل دفع آنها بایدبا دقت کافی صورت بگیرد تا ازصدمه به کودکان و افراد غیر مجاز ومحیط زیست جلوگیریشود.


صدمات تنفسی

علاوه برخطرات تنفسیوابسته به مواد شیمیایی گازهایحاصل از کود و سیلو خطرات تنفسی دیگری نیز ممکن است در یک مزرعه وجود داشتهباشد.قرار گرفتن در معرضکپکهادر سیلو یا غبار دانه ها می تواندمنجر به بیماری های تنفسی کوتاه مدت مثل Organic Dust Toxic Syndrome شود. گرد وغبار حاصل از دانه ها در انبار غله باعثبرونشیتیا مشکلات تنفسی می شود.گرد وغبار ویا سایر ذرات ریزی که در ساختمان مخصوص حیوانات مزرعه وجود دارد باعث ایجاد بیماریهای تنفسی متعددی می شود.تهویه مناسب و داشتن ابزارهای حفاظتی مناسب جزو حداقلکارها ی لازم برای جلوگیری از این گونه صدمات است.


سر وصدا

قرار گرفتن در معرض صداهای بلند و دنباله دار به مدت طولانیباعث از دست دادنشنوایی در کشاورزانمی شود.
از صداهایبلند تر از 85 دسی بلdb باید دوری کنید. تراکتورهای بدون محفظه کاهش دهنده صدا اغلبنزدیک 100 دسی بل صدا ایجاد میکنند.این در حالی است که محفظه های قدیمی تراکتورهابدون حفاظت کننده های مناسب در مقابل صدا بوده و معمولا سطح صدا و لرزش را افزایشمی دهند.سر وصدا حتی اگر قابل تشخیص هم نباشد می تواند منجر به کاهش شنواییگردد.آزمایشات نشان داده که کودکانی که در معرض این صداها هستند دچار کم شنوایی پیشرس می گردند.


خطوط فشار قوی و الکتریسیته

خطوط فشار قوی خطر جدی برای اپراتور هاییاست که با ماشین های بلند کار میکنند.حرکت مته های دستی اطراف خطوط فشار قوی نیزخطر ساز است.بهترین راه برای جلوگیری از مشکل این است که خطوط فشار قوی را دور ازمحیط کار نصب یا دفن کنید.محیط های مرطوب اطراف مزارع به این معنا است که سیم هاجعبه تقسیم برق و صفحه های کلید نیز باید برای این شرایط مناسب باشند.


ایمنی بچه ها در مزارع

 

img/daneshnameh_up/9/97/mno.jpg


بچه ها در مزارعبه شدت آسیب پذیر هستند. وقتی خانه و محل کار در کنار هم باشند بچه ها اغلب به محل کار وارد میشوند.حدودا 175 تا 300 کودک هر ساله در ایالات متحده در اثر حوادث مرتبط با محیط کار کشاورزیمی میرند.
بچه ها در حال بازی کردن یا قدم زدن داخل مزارع در حالی که والدینشانسرگرم هستند دچار حادثه می شوند. 0 همچنین در موقع هدایت ماشین آلات یا انجام سایرکارهای مزرعه در خطر هستند.
خیلی مهم است که والدین کار ی را به کودکان محولکنند که با فیزیک آنها و همچنین احساسات و هیجانات آنها سازگار باشد.بچه ها بایدآموزش لازم را برای کاری که به آنها محول می شود داشته باشند.نبایدبه محل های پرخطر وارد شوند.سوار شدن روی تراکتور در حالی که اپراتور با آن کار می کند بازی کردندر محلهای کار به نحوی که قابل رویت برای اپراتور نباشند می تواند حادثه ساز باشد.


سر خوردن و افتادن

بسیاری از کشاورزان در اثر افتادن از نرذبان ها سقفها درو کن های علوفه یاسایر مکان های بلنددچار حادثه می شوند.
باید نردبان هادر سیلو هائ انبار دانه دور از دسترس اطفال قرار داده شوند تا از استفاده غیر مجازممانعت گردد.ساختار یا بقای سقف ها باید با ابزارهای مناسب و ایمن ساخته شود.پله هاراه پله ها و محل های عبور در اطراف مزارع شامل پله ها و سطوح روی ماشین آلات بایدپاک وتمیز نگه داشته شوند تا باعث سر خوردن یا افتادن نشوند.


تعمیرات نگه داری و ساخت

 

img/daneshnameh_up/f/fd/command4.gif


یک کشاورز ممکناست در اثر استفاده نادرست ونگه داری نامناسب ابزارها یا در حین تعمیر آنها دچارحادثه شود.
استفاده از جک ها و سایر ابزارهای بلند کننده بدون محکم کردن یاتثبیت آنها می تواند با عث سقوط کشاورز شود.ابزارهای محافظتی برای چشم ها و سایراجزای بدن ضروری است.گودال ها نیز در صورت عدم تسطیح می توانند خطر ساز باشند.بایددرحین کار بر روی ساختمان های داخل مزارع از داربست و کمر بند ایمنی استفاده کرد.


خلاصه

بر طبق آمار کشاورزی خطرناک ترین صنعت در ایالات متحده است.ممکناست شما روی مقدار زیادی از پول و وقت خود سرمایه گذاری کنید ویقینا نمی خواهید بادرگیر شدن با حوادث جدی سرمایه خود را ازبین ببرید تحقیق و مطالعه روی حوادثی کهممکن است در مزارع اتفاق بیافتد و حذف یا کاهش آنها مهمترین چیزی است که شما نیازدارید.آموزش درست تمام کسانی که در مزارع کار می کنند حتی اعضای خانواده نیز ضروریاست.این مقاله تنها برای شروع است شما باید دستورالعمل ماشین آلات کشاورزی رامطالعه کنید و راهنمایی های کافی از کارشناسان دریافت نمایید.

Mark A.Purschwitz and Chery A.Skjolaas,Safety and Health for Beginning Farmers,1999,university of Wisconsin- . Medison

رشته های مختلف مهندسی کشاورزی

·         زراعت

·         اصلاح نباتات

·         خاکشناسی

·         باغبانی

·         علوم دامی

·         ماشین آلات

·         بیوتکنولوژی کشاورزی

·         گیاهپزشکی

تولید و توزیع مرغوبترین نهال های اصلاح شده پیوندی
و زیباترین گیاهان آپارتمانی
تولید و عرضه نهال :

هلو  شلیل  الو  زردالو  سیب  گلابی  گیلاس  آلبالو  گوجه سبز  خرمالو و...
در رقمهای مختلف ایرانی و خارجی
ودرختان غیر مثمر

نهالستان

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 491
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 14
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 296
  • آی پی دیروز : 301
  • بازدید امروز : 638
  • باردید دیروز : 984
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,622
  • بازدید ماه : 20,551
  • بازدید سال : 93,337
  • بازدید کلی : 3,173,234