loading...
فروش خدمات باغبانی
نهال بازدید : 2530 جمعه 29 مرداد 1395 نظرات (0)

اطلاعات کامل آلو

انتخاب و گزینش


هنگام انتخاب آلو به دنبال انواعی باشید که رنگخوبی از گونه خود را داشته و قدری سفت هستند اما آلوهایی که در مقابل فشاری اندک ،کمی اثر نشان می دهند نیز خوب می باشند.از آلوهایی که هنگام فشردن خیلی سفت یا خیلیشل هستند ، رنگشان خوب نیست یا پوستی چروک ، کبود یا شکسته دارند اجتنابکنید.بهترین زمان چیدن آنها هنگام بلوغ است اما زمانیکه کاملاً نرسیده اند.


آنها را تا قبل از رسیدن کامل و آماده شدن برای خوردن در دمای اطاق ( بین 51 تا 77درجه فارنهایت) نگهداری کنید. برای افزایش فرآیند رسیده هنگام آوردن آلو به خانهآنها را میوه های تولید کننده گازاتیلنازقبیلموز،سیبیاگلابیدرونپاکتهای کاغذی قراردهید.آلوها زمانی کاملاً رسیده اند و آماده خوردن هستند که بویخوش آنها ساطع شود و زیر فشار کم انگشتان نرم باشند.هنگام رسیدن آنها را در یخچالنگهداری کنید اما دور از میوه های تولید کننده اتیلن باشند در این صورت آلوها بیشاز حد پخته نمی شوند.



آماده سازی


برای جدا کردن هسته در انواع هسته جدا شکاف میوه را تارسیدن به هسته برش دهید سپس دو نیمه را در جهتهای مختلف بپیچانید. بعد می توان هستهرا به آسانی درآورد.گوشت انواع هسته دار به هسته چسبیده لذا بهتر است این آلوها رااز پوست تا هسته قطعه قطعه کرد.پوست آلو را می توان به آسانی جدا کرد برای این کارباید مدت 30 ثانیه آنرا جوشاند سپس فوراً در آب یخ قرار داد. پوست آلو را می توانبا همان روشی که در مورد گوجه فرنگی انجام می شود جدا نمود.اگرچه آلو را بیشتربصورت تازه مصرف می کنند نمک زده و پخته آنها بعنوان مخلفات غذا مورد استفاده است. استفاده از آنها درمربا،ترشی،سسوسوپبسیار لذیذاست. آشپزها آلو را اغلب بادارچین،جوز،لیمووپرتقالمصرف می کنند.



پیشنهادTony

 
به یاد داشته باشید یک آلو خشک شدههمیشه یک آلو است اما یک آلو را نمی توان همیشه خشک کرد.




گونه های ژاپنی


دوازده گونه عمده از آلوی ژاپنی وجود داردکهتقریباً 70 درصد کل آلوی تولیدی آمریکا را تشکیل می دهند. Red Beautyو Black Beauty دوتا از ابتدایی ترین گونه ها می باشند. گونه های معروف دیگر عبارتند از the Santa Rosa, Queen Rosa, Casselman, Black Amber,

Red beauty
آلویوقتیکاملاً رسیده است پوستی سیاه – ارغوانی خواهد داشت و زیر فشار کم انگشتان دست ، نرماست.طعم آنها شیرین و بسیار آبدارند ؛ پوستشان قدری ترش می باشد.


آلوهای Black Beauty از نظر شکل و اندازه نظیر گونه قبلی است اما پوستشان تیره تر و سیاه مایل بهارغوانی هستند.



آلوی Santa Rosa محبوب ترین آلو در کالیفرنیا وآریزونامحسوب می شود و دارای طعمی تند وآبدار است.پوست آنها ارغوانی مایل به قرمز است و گوشتشان کهربایی با سایه ای ازقرمزمی باشد.


آلوی Queen Rosa از نظر بخشهای خارجی شباهت بسیار زیادی به Santa Rosa دارد بجز

رنگ زرد مایل به سبز آن در قسمت بالا نزدیک ساقه. گوشت کهرباییو آبدار آن وقتی می رسد تند می گردد

.
گونه Casselman خوشمزه ترین آلویآخر فصل است.رنگ پوست آنها قرمر زوشن است و گوشت آن کهربایی تیره است که دارای طعمیبسیار شیرین و گوشتدار است.



گونه Black Amber بسیار درشت ، زیبا وسیاه رنگ است که بیشتر برای تهیه سسها ،

کیکها و دسر pudding بکار می رود.


گونه Angelino آلویی درشت و ارغوانی رنگ و بسیار شیرین با گوشتی زرداست.این گونه بسیار تطبیق پذیر بوده و برایکیک، مربا و سس مناسب است. این نوع آلو درصورتیکه به شکل تازه خورده شود نیز بسیار لذیذ است.


گونه Simka بسیار درشت وقلبمانند و ارغوانی رنگ استدارای بوی بسیار خوش و گوشتی طلایی می باشد.


گونه Laroda آلویی استارغوانی تیره مشابه Santa Rosa اما بزرگتر از آن که 5 تا6 هفته

دیرتر از آن برداشتمی شود.یکی از بهترین انواع آلوی تازه است که بسیار آبدار می باشد.


آلوی El Dorado پوست قرمز روشن تا مایل به صورتی با بخشهایی ارغوانی دارد. دارای گوشتارغوانی و خوشعطراست. این آلو در غذاهمچنان سفت باقی می ماند که این خاصیت آنرا برای کنسرو مناسب کرده است.


گونه Friar یا پوستش آبی تیره و یا سیاه مایل به ارغوانی است و گوشت آن ارغوانی رنگمی باشد.وقتی این نوع آلو می رسد بسیار شیرین می گردد.


پوست آلوی Kelsey سبزاست که هنگام رسیدن به رنگ زرد با قسمتهای قرمز تبدیل می شود. این آلوی درشت و معطرهنگام بلوغ عطر بسیار خوبی دارد.




گونه های اروپایی


آلویایتالیاییکه در واشنگتن رشد می کند معروف ترین گونه آلوی اروپایی محسوب می شود.وقتی این آلومی رسد رنگ آن از آبی مایل به قرمز به آبی – ارغوانی با گلهای سفید تغییر میکند.این آلوی سفت در تهیه غذا و کنسرو کاربرد دارد.

 


آلوی Stanleys آبیسیاه دارای گوشتی سفت و زرد مایل به سبز است.


Blufre(Blue Free)
شبیه Stanleys اما کمی است.


Damsons
آلوهایی کوچک و آبی با طعمی عالی هستند .آنها بیشتر درکنسور بکار می روند

.


گونه هایپیوندی


Plumcot
پیوندی است خوشمزه بین آلو و زردآلو.اینگونه سرخ رنگ دارای گوشتی قرمزاست این پیوند که بهترین نوع دومیوه را شامل می شوددارای تعادلشکرواسیداست که نتیجه آن تولید میوه ای شبیرینتراز آلو و زردآلواست.



صد گرم آلو 16 گرمکربوهیدرات،4/0 گرمپروتئینو 65 کالریدارد.بعلاوه در صد گرمآلو 250 واحد ویتامینA، 07/0 میلی گرمتیامین، 04/0 میلی گرمریبوفلاوین، 6 میلی گرم اسیداسکوربیک،7/0 میلی گرمآلفاتو کوفرول، 2 میلی گرمسدیم، 167 میلیگرمپتاسیم، 13 میلی گرمکلسیم، 13 میلیگرممنیزیم، 4/0 میلی گرمآهن، 1/0 میلی گرممس، 23 میلی گرمفسفرو 5 میلی گرمگوگردوجود دارد. وجوداسید سیتریک،اسید سوکسینیک،اسید سالیسیلیکواسید مالیکو نیزکلسیم،فسفر،ویتامینی B1,A,B2 نیاسین وویتامین C آن را به صورت میوهای با ارزش درآورده که هم میوه تازه و هم خشک آن در رژیم غذایی ضرورت دارد. آلو مدر، ملین و مفیدبرای مبتلایان به بیماریرماتیسمونقرساست. در واقع آلوی خشک را باید یکی ازبهترین داروهای ضد یبوست به شمار آورد که عوارض داروهای ملین و ضدیبوسترا نیز ندارد. خیسانده آلوی خشک بهمدت یک شب در آب در رفع یبوست و صفرا بسیار موثر است و علم دفع را منظم میکند. بایدتوجه داشت که مغز هسته آلواسید سیانیدریکدارد و از این رو میتواندخطرناک باشد. همچنین جوانه هایدرخت آلو نیز گلوکوزید مولداسیدسیانیدریک دارد.

 

 
تولید و توزیع مرغوبترین نهال های اصلاح شده پیوندی
و زیباترین گیاهان آپارتمانی
تولید و عرضه نهال :

هلو  شلیل  الو  زردالو  سیب  گلابی  گیلاس  آلبالو  گوجه سبز  خرمالو و...
در رقمهای مختلف ایرانی و خارجی
ودرختان غیر مثمر

نهالستان

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 491
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 244
  • آی پی دیروز : 255
  • بازدید امروز : 639
  • باردید دیروز : 1,178
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 5,187
  • بازدید ماه : 15,893
  • بازدید سال : 88,679
  • بازدید کلی : 3,168,576